DAG 3 XANTEN -MEERBUSCHH - 70 KM

8 juni 2023 - Leverkusen, Duitsland

Woensdag 7 juni. (WiFi problemen)

Vlak voor opstaan gaf Weeronline aan dat er wat regen kon vallen. Dus eerst alles maar droog inpakken zolang het mogelijk was. Inderdaad wat regen en toen gezellig met andere fietsers thee/koffie gedronken.

Vervolgens richting Xanten om de route weer op te pakken. De eerste stop was in Rheinberg voor een drankje en een hapje. Mooi stadje in een omgeving die vooral gedomineerd wordt door de vele fabrieken van het Ruhrgebied. Soms zeer gedateerde fabrieken!

20230607_11154820230607_113936

Er waren dus ook mooie uitzichten.

20230607_133129

Ik denk dat de Romeinen zich niet zo'n uizicht hebben voorgesteld toen ze het legerkamp hadden gebouwd. De vraag is of ze dan wel de moeite hadden genomen om zo'n gebied te veroveren. 😄😳🙈

In Duisburg was de GPX-route niet duidelijk waardoor veel correcties nodig waren. 😅😅 De weersverwachtingen waren matig maar vermoedelijk ging het ten Noorden langs en werd het steeds mooier, in tegenstelling met het landschap. In de middag de plannen doorgezet.

Nadat ik Duisburg en voorsteden achter mij had gelaten was ik bij een mooie camping aan de Rijn. Het telkens bijzonder dat er meestal contant betaald moet worden. Ook bij het restaurant bekijk je menukaart door gebruik te maken van een QR-code. Vervolgens geef je mondeling de wensen door en betaal je contant. Bijzondere manier! Ook WiFi is hier nog niet ontdekt.

20230607_19190420230607_203748

Morgen staat er een bezoek aan twee mooie stadjes Neuss en Zons gepland.

1. Jos:
    8 juni 2023
    Ja, de Duitsers “bar geld”, wen er maar aan 🤔. Heeeel bijzonder. Succes met de reis verder 🚴🏻‍♂️
  2. Loek Hendriks:
    8 juni 2023
    Lastig wennen hoor! In ieder geval voldoende cash meenemen lijkt de oplossing. Bij pinnen kreeg ik een briefje van honderd. Moest wel even kijken want die kom ik thuis nooit tegen. 😅😄
  3. Harry:
    8 juni 2023
    Dat klopt, Duitsland loopt wat betreft betalen ver, heel ver, achter. Pinnen is er onmogelijk, contactloos betalen daar komen ze deze eeuw nog niet aan toe “bar bezahlen”. Maar voor de rest mooi zodra je voorbij het Ruhrgebied zal zijn. Wellicht zie je nog iets van bruinkoolafgravingrn en nog wat ellende van de overstromingen van vorig jaar. Geniet verder!
  4. Loek Hendriks:
    8 juni 2023
    In de steden op terrasjes en restaurants gaat het redelijk maar rond campings erg weinig. Daarom vond ik de QR-code zo vreemd. Morgen Leulen en Bonn op het programma.