Bijzondere ontmoetingen 3

11 juni 2022 - Château-Renault, Frankrijk

Steeds meer ontmoetingen die ik heb met andere fietsers. En steeds vaker komen personen terug in het verhaal. Je maakt doorgaans dezelfde afstanden per etappe. De situatie en conditie kan heel verschillend zijn. Ik wil er een paar noemen.

1. JEAN FRANCOIS

Ik heb een keer echt in een regenbui gezeten. Daarna was mijn gpx van slag en beschermhoes van telefoon beslagen. Terwijl ik zal te knoeien, stopte de Fransman met de vraag of ik problemen had. We raakten aan de praat en hij gaf aan ook naar Santiago te willen fietsen. Hij sprak goed Engels doordat hij vele jaren in het buitenland had gewerkt en nu veel in Londen en Frankrijk werkte. Zijn dochter had gestudeerd in Nederland en had daar een relatie aan over gehouden. Hij dus een Nederlandse schoonzoon. 😀😃 Hij gaf zijn telefoonnummer voor het geval ik hulp nodig had!

2. FRIDA ( NEDERLANDSE DIE AL TIENTALLEN JAREN IN BELGIE WOONT)

Een gezellige dame die geheel alleen op reis was. Gaat eerst tot Bordeaux en in september verder. Spreekt 4 verschillende talen en babbelt erg graag. Verschillende keren kruisen onze fietstrajecten.

3. HUUB EN MARIEN

Twee heren van begin 70. Huub op hoog tempo op weg naar Bilbao en fietsend op een fiets van 25 jaar oud. Werkt vooral met de boekjes en is minder van het digitale. Marien is iemand die de tocht nog graag zou willen maken ondanks zijn gezondheid. Heeft een vervangen heup en bij het linkerbeen is 10 jaar geleden een tumor weggehaald, met allemaal vochtproblemen tot gevolg. Hij was een toerfietser en dit zou hij graag willen volbrengen. Wat een doorzettingsvermogen!!!

20220610_131413

Hier nog een keer de drie oudere fietsers. 😀😃🙂

1. Frans Kietselaer:
    12 juni 2022
    Mooie verhalen Loek, fijn dat die ontmoetingen je reis verrijken. Bevalt het fietsen goed? Geen zadelpijn of andere 'kleine' ongemakken? Groet Frans
  2. Loek Hendriks:
    13 juni 2022
    Het bevalt prima! Ik denk dat ik met de ervaring van nu een betere voorbereiding kan hebben voor het vervolg😄😄
  3. Andries Dijkxhoorn:
    12 juni 2022
    De mooie ontmoetingen blijven komen Loek, zeker in Spanje zul je mooie dingen meemaken, zeker omdat je Spaans spreekt.