DAG 4 - DEEL 2 CHARROUX - ANGOULEME 75 KM

24 augustus 2022 - Saint-Aulaye, Frankrijk

Voor vanochtend zou er bescheiden ontbijt zijn omdat oma een ontsteken been had en daardoor wat meer in het medische circuit zat. Vanuit de grote tuin komen allerlei producten en zijn we benieuwd wat er dan onder een uitgebreid ontbijt wordt verstaan. Een appeltaart, meerdere soorten brood en croissants, 3 soorten eigen gemaakte jam, verschillende soorten tomaten en fruit uit eigen tuin en nog veel meer. Pim spreekt door zijn 3 maanden stage in Straatsburg behoorlijk Frans en dat klikte goed met haar. Daarna nog een stempel voor de pelgrims en een eigen gedicht over pelgrims.

20220824_072920

Daarna konden we op pad. Even wat brood voor de voorraad en nog wat foto's. Na 20 km kwamen we in het mooi gerestaureerde plaatsje Nanteuil en Vallee. In de hele regio wonen veel Engelsen en dat was ook hier het geval. We namen koffie met worteltjes taart en keken tegen de 13de eeuwse Jean Babtist kerk die helaas gesloten was.

20220823_12084720220823_120340

In het vervolgtraject had Pim nog een lekke band door een soijker. Werk aan de winkel en 15 minuten later weer op weg.

20220823_131414

De route gaf afwisselend mooie uitzichten, veel glooiend landschap en bossen.

Calorieën binnen en op weg naar het volgende doel St. Amant de Bonnieure met een 12de eeuws Romaans kerkje en een oude pelgrimsverblijfplaats. Hier hadden we onze lunch vanuit onze fietstas.

20220823_14072520220823_140754IMG-20220824-WA0000

Daarna gingen we naar Angouleme via een drukke aanrijroute. Altijd wat minder! Uiteindelijk kwamen we bij een modern hotel in een historisch industrieel pand. We waren best erg moe en na het wassen en kleding wassen gingen we naar een tapasbar vlak bij ons hotel.

20220823_183622

Dat beviel zo goed dat we daar bleven eten en niet naar het centrum. Prachtige locatie en mooie gesprekken maakten een fantastische avond!

1. Rob:
    24 augustus 2022
    Ik vind de ontmoetingen en de gesprekken zo ongelofelijk, het maakt deze reis heel bijzonder en levendig !
  2. Loek Hendriks:
    27 augustus 2022
    Dat is inderdaad heel bijzonder!