DAG 5 - DEEL 2 ANGOULEME - ST. AULAYE 66 KM

24 augustus 2022 - Saint-Aulaye, Frankrijk

Vandaag zou het volgens de weersverwachtingen een erg warme dag worden. Rond 13.00 uur zou de 30 graden gepasseerd worden en verder oplopen naar 35 graden. Keuze was dus snel gemaakt om redelijk bijtijds te vertrekken. Het ontbijt was om 7.30 uur en daarna konden we vertrekken. Eerst toch even naar het centrum van Angouleme. Het lag ook deels op de route. Even in de kathedraal van St. Pierre uit de 12e eeuw gekeken maar deze was niet bijzonder.

20220824_09092820220824_09100720220824_091632

Nog een koffie gedronken en brood bij de bakker gehaald en daar gingen we dan. De eerste 30 kilometers zouden veel klimmetjes en afdalingen hebben. Gelukkig in de ochtend.

De route ging langs kleine dorpjes als Torsac, Ronsenac en Montignac.

20220824_110243

IMG-20220824-WA0003

We passerden nog een Chateau wat er oud uit zag bleek te zijn gebouwd vanaf 1930 in Lodewijk de 14e stijl gebouwd.

20220824_11351420220824_113429

In Montignac hebben we gelunched vanuit de voorraad want er was niets te vinden.

IMG-20220824-WA0001

We hebben het idee dat een Montignac-dieet niet nodig is. 😉😉

In Aubereterre sur Dronne maakten we een uitgebreide stop. Het stadje is erg leuk en het heeft de grootste ondergrondse kerk van Europa. Deze is in de 12de eeuw, en enkele delen zijn later toegevoegd, uitgehouwen in een rotswand. Heel indrukwekkend!

20220824_14125220220824_14105220220824_140727

We hebben even getwijfeld om hier te blijven maar zijn toch doorgegaan. Het was gezellig, mogelijkheid om te zwemmen in de rivier en veel leuke restaurantjes. In Bonne hebben we nog een gite geprobeerd maar daar was niemand aanwezig. Uiteindelijk kwamen we dus in St. Aulaye terecht. Het is een eenvoudig hotelletje in het centrum.

Mochten gaan we naar St. Emilion om vandaar per trein naar Bordeaux te gaan voor 2 nachten. Daarna gaat Pim terug naar Tours en vervolgens naar Nederland.  Ik zet mijn tocht vanuit Bardeaux voort om richting Spanje te reizen.

1. Andries Dijkxhoorn:
    24 augustus 2022
    In St Emillion nog wijn kopen? Fijne dagen nog samen en een goede terugreis voor Pim.
  2. Loek Hendriks:
    27 augustus 2022
    Wel een glaasje drinken maar het gewicht van de bagage laag houden!😀
  3. Harry:
    25 augustus 2022
    Dat gaat vanvond een goed diner met bijpassende wijn worden. Veel plezier weer.
  4. Wim:
    25 augustus 2022
    Mooi om te lezen dat alles goed verloopt. Natuurlijk is het best zwaar om in wat meer heuvelachtig terrein te komen maar dat hoort erbij en des te groter is de beloning bij het eindpunt. Ook leuk om al die bekende plaatsen voorbij te zien komen, herinnerd je weer aan je eigen vakanties, bedankt Loek en Pim😂. Nog een paar dagen en dan moet Pim weer afscheid nemen, geniet er nog even van, wie kan dat zeggen, samen met je zoon een week in Frankrijk fietsen.👍👍👍
  5. Loek Hendriks:
    27 augustus 2022
    Ploeteren hoort erbij hoor! Als je daar lang mee bezig bent ben je iets minder overtuigd. Vooral als de temperatuur boven de 30 graden gaat lopen. 🚴‍♂️🚴‍♂️🤣
  6. Ria Blok:
    25 augustus 2022
    Wat interessant die ondergrondse kerk. Mooie foto,s. Jullie trappen maar door. En ik geniet van jullie verhalen. Het zal soms best wel ff zwaar zijn maar wel een hele belevenis. Geniet nog voor vertrek van Pim (veel bewondering voor)nog van een lekkere st. Emillion.
  7. Loek Hendriks:
    27 augustus 2022
    Fantastische gezamenlijke reis geweest. Dat wordt wel weer even wennen.