Bijzondere ontmoetingen 2

5 juni 2022 - Compiègne, Frankrijk

Veel mensen reageren of stellen vragen als je op de route mensen tegen komt. Op terrasjes komen de vragen wijfelend en zijn mensen nieuwsgierig. Toch wil ik er twee apart benoemen.

1- BELGISCH ECHTPAAR ZIJ 73 EN HIJ 77 JAAR IN TOURNAI

Ze hebben intussen over de hele wereld gefietst. Ze kwamen ongeveer op hetzelfde moment op de camping in Tournai aan. Ze hadden die dag wel een hele stevige fietsdag achter de rug van 120 km. Oeps!!

Meneer vond dat het wel wat minder kan en zag zich meer fietsen in Vietnam over een vlakke kustweg. 😀😃

Hij heeft alleen nog een afspraak staan om met zijn zoon de route naar Santiago de Compostella te gaan maken. Deze staat binnenkort gepland. Hij is bang dat zijn zoon veel te snel wil en hem allerlei bergen opsleept. GOEDE AFSPRAKEN MOETEN NOG WORDEN GEMAAKT!!!

2 - BELGISCHE MEVROUW SIMONE (67 JAAR) OP VERSCHILLENDE MOMENTEN

Op een eerder traject in België kwam ik bij een koffiestop Simone met haar dochter tegen. Type: Niet te lang stoppen anders gaan de benen protesteren. Dochter zou enkele dagen meefietsen.

Bij aankomst op de camping in Cambrai kwamen we op hetzelfde moment aan. Wat ervaringen uitgewisseld en in de loop van het traject tot Saint-Quentin passeren we elkaar regelmatig. Maar eigen tempo en stops zijn belangrijk. Ik had het plan om een hotel te nemen i.v.m. de regenvereachting. Dat lukte niet zoals in de dagbeschrijving is aangegeven. Simone had direct voor kamperen gekozen en had de tent al staan. Ik had 8 km extra gefietst en kwam ook op de camping terecht.

's Avonds samen in de stad wat gedronken en gegeyen en later op de camping afgewacht hoe het onweer zich zou ontwikkelen.

Ook in het vervolgtraject kunnen we elkaar weer tegenkomen!!

Altijd zijn er verrassende momenten!