Dag 8 Compiegne - Marines 94 km

7 juni 2022 - Épône, Frankrijk

Het werd weer prima fietsdag met een gepland doel net voorbij Novillers. Het ontbijt, uitrusting weer netjes op de fiets en het vertrek verliepen soepel. Simone nam een rustdag maar we houden rekening met een nieuwe kruising der fietwegen. 😀😃 Het was een mooie landelijke omgeving, maar er was veel "vals plat".

20220606_100759

20220606_101325

Ik volg trouw de gpx-route en stond ineens voor een blokkade.

20220606_104525

Er bleek een plaatselijke brocante/markt te zijn met juist een heel druk moment. Ik heb me lopend met fiets en al in de stroom gegooid en kon al laverend de route volgen. In Clermont nog een stop bij dit kerkje.

20220606_143011 En verder langs de landelijk route.

20220606_110120

Het vervolg van de route liep via Mouy en Novilles naar Mortefontaine-en'Thelle en ik zou iets van de route gaan voor een overnachting in een gite. Een mooi aantal kilometers van rond de 65 km zou het resultaat zijn. Dat verliep heel anders! Het avontuur in een kort overzicht:

1) bij aankomst bij de gite bleek er niemand aanwezig. Alleen veel blaffende honden. Het gebouwtje bleek open maar er erg rommelig en donker uit met beslapen bedden. Een postbode heeft nog even geholpen met contact krijgen, wat niet lukte en toen toch voor een camping gekozen.

2) camping 1 was intussen veranderd in verhuurorganisatie voor huisjes voor langere tijd.

3) camping 2 was bij aankomst een onaantrekkelijke omgeving en had niet mijn voorkeur.

4) enkele kilometers terug was nog een verwijzing naar een chambre d' hote op twee kilometer in een andere richting. Helaas bleek deze na veel zoeken en vragen vol. Meneer heeft nog even gebeld voor een hotel op 3 km afstand en die was ook vol en een andere chambre d'hote lag op 10 km.

Resultaat dat ik na 30 km heuvel op en af om alleen die ultieme overnachtingsplek te vinden, wat niet lukte, toch maar voor de zeer onaantrekkelijke camping heb gekozen. Het was 21.30 uur toen de tent stond en ik kapot! 😀😃🙂🙃😊

1. Jos:
    7 juni 2022
    Typisch geval van soms zit het mee en soms zit het tegen, maar je leert er weer van en wordt sterker 💪 en een mooie dosis ervaring. Succes op je verdre route😀
  2. Loek Hendriks:
    7 juni 2022
    Zo'n Murphy-dag zal nog wel eens voorkomen. Deze was wel heel slopend.
  3. Andries Dijkxhoorn:
    8 juni 2022
    Inderdaad Loek, op zo, moment denk je wel eens, wat doe ik hier, en daar moet je dan later vaak aan terugdenken. Gelukkig zijn er meer mooie momenten 😊😊.
  4. Loek Hendriks:
    9 juni 2022
    Jij kan ze waarschijnlijk ook wel herinneren. 😀😃
  5. Ria Blok:
    8 juni 2022
    Wel een beetje een rampdag,zeg. Echt Frankrijk. Routes Barre en volle hotels. Wij kennen het.. maar dan per auto. Minder erg. In bed, de prachtige route voor je zien. En goed uitrusten. Ik bewonder jouw kracht en doorzetting. En ook nog de reislog volhouden.
  6. Loek Hendriks:
    9 juni 2022
    Het was een heel zwaar moment om die slaapplek te vinden en nog niet tevreden zijn. 😀 Het blog is voor mij ook en vorm van ordenen en verwerken. Groet!