Dag 9 Marines - Epone 53 km

7 juni 2022 - Épône, Frankrijk

Vanmorgen werd ik wakker van de regen. Deze kon wel tot na 10.00 uur duren. Uiteindelijk ben ik weg gereden van de camping met een hele natte tent. Gelukkig kwam er al redelijk snel een klein zonnetje en heb in het stadje eerst een koffie gedronken op dit plein.

20220607_112627

In Santeuil was ook een een mooie kerk te zien.

20220607_123413

Niet veel later kwam ik bij Theniericourt waar een Maison dus parc ( Chateau de Vexin) was en waar een hek tot de binnenplaats, open was. Daar even naar binnen gegaan om wat foto's te maken. Toevallig kwam er een meneer naar buiten en heb ik gevraagd of hij een foto wilde maken. Uiteraard en daarna stelde hij voor om dat ook te toen bij het symbool van het parc.

20220607_123941

20220607_124033

Zelf heb ik nog wat foto's gemaakt van een tuin, overzicht van het gebouw en een informatiebord.

20220607_12421120220607_124222

20220607_124345

Het was een leuke informatieve stop en tijd om richting eindbestemming te gaan. Hiervoor moest er een stevige klim worden gemaakt rond het plaatsje Oinville s-Monteient. Daar was gelukkig een bar waar ik wat kon drinken en mijn waterflessen te vullen. Zo kon ik weer starten aan het  laatste deel wat een lange afdaling zou zijn. Gpx is ideaal maar als hij iets minder goed is ingezoomd kan dat weleens mis gaan. Zo ook nu waar bij ik de verkeerde afdaling nam en dus ook extra klimwerk. 😀😃

20220607_153339

Uiteindelijk stak ik de Seine over naar Epone voor een overnachting in een Chambre d'hote. Eerst lekker opfrissen en was fietskleding wassen en alle elektronica opladen. Dat gaat wat makkelijk dan op een camping.

Strak nog eten in de omgeving. En voor morgen is een "groot ontbijt" beloofd! 😀

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Harry:
    7 juni 2022
    Ja het valt soms tegen om een plekkie te vinden, vooral in noord-Frankrijk. Je gaat richting zuid, dus het zal beter worden. Gemiddeld lig je nog steeds goed (of boven?) schema. Morgen Chartres (trek er een extra dagje voor uit) en daarna via Chateaudun naar Tours. En dan is boekje 1 uit!! Succes verder.
  2. Jacquelien en Harm:
    9 juni 2022
    Loek, wat een mooie tocht. We hebben het op de kaart gevolgd met behulp van de plaatsnamen die je steeds geeft. Goed hoor hoe je ook alle ontberingen doorstaat! Succes en veel plezier met de laatste etappes.
    Groetjes. Jacquelien en Harm.
  3. Loek Hendriks:
    9 juni 2022
    Bedankt! De zoektocht naar een overnachtingsplek was zwaar maar de rest valt binnen de verwachte varianten. Morgen start ik met laatste traject 't en ga uit van 3 dagen. En dan volgt de treinreis.
  4. Mariska Eekhof:
    9 juni 2022
    Wat leuk om al jouw avonturen op de fiets te lezen! Geweldig!!
    Heel veel plezier en geniet. Maar dat doe je zo te lezen wel!!
    STO loopt gewoon door hoor, wat jij doet is echt het betere werk😉
    Fijne reis!
  5. Loek Hendriks:
    9 juni 2022
    Bedankt voor de leuke reactie. Ik denk eerlijk gezegd niet of nauwelijks aan STO maar weet dat het wel heel belangrijk vind. Groet!