Dag 6 Cambrai - Saint-Quentin 54 km.

4 juni 2022 - Saint-Quentin, Frankrijk

Vanmorgen de vochtige tent inruimen en ontbijten. Weer naar de route rijden in het centrum en een foto van het stadhuis gemaakt aan het centrale plein.

20220604_090539

De vooruitzichten voor zondag zien er niet goed uit, dus op volgende bestemming ga ik voor een hotel. Eventueel gevolgd door een rustdag en een tweede nacht in het hotel.

Het zou een pittige tocht worden omdat het de meeste hoogteverschillen en het hoogste punt op het traject van Tournai tot Compegne heeft

Op de route mooie velden of randen gezien.

20220604_092748

20220604_121623

Ook een Romaans torentje wat onderdeel van een 7 km lange vestingsmuur uit de 13de eeuw. Vreemd gezicht zo langs de route!

20220604_100141

Verderop in een klein dorpje, voor de school pal naast de kerk, worden automobilisten gewaarschuwd om vooral voorzichtig te rijden. Grappig was hoe men dat doet met o.a. kleurpotloden.

20220604_104624

De route staat bekend dat er weinig mogelijkheden zijn om iets te nuttigen. Uiteindelijk bleek er geen enkele te zijn, dus maar een lunch langs de weg. Mooie gelegenheid om de tent ook te drogen.

20220604_123112

Saint-Quentin kwam daarna al redelijk snel in beeld. Eerst een terras om het stof weg te spoelen en daarna naar het toeristenbureau voor de overnachtingsmogelijkheden. Dat bleek veel ingewikkelder. Er is juist een muziekfestival! Iedereen die mij kent weet dat ik ze allemaal afloop en door corona zwaar gedupeerd was. Alleen waren daarmee alle hotels en hostels bezet. 😀

Dus werd het toch de camping en anders doorfietsen. We hopen er maar het beste van!

Na het plaatsen van de tent en een lekkere douche ging ik met Simone ( iemand die ik op de route eerder en vandaag diverse keren tegen kwam) naar de stad om wat te drinken en te eten.

Intussen is duidelijk geworden dat het ook hier flink gaat regenen. Voor de bui!

20220604_203121

1. Harry:
    4 juni 2022
    Hopelijk hou je het toch wel een beetje droog. Morgen maar kijken of je verder gaat. Succes en wij duimen voor droog weer. Wij maken morgen de oversteek van Liverpool naar Belfast.
  2. Loek Hendriks:
    4 juni 2022
    Het heeft stevig geregend en dat blijft nog wel even. Morgen kijken hoe de vlag erbij hangt. En anders een verplichte rustdag. 😀
    Nog maar een festival dagje pakken.
    Jullie een goede overtocht en een mooi verblijf in Ierland.
  3. Andries Dijkxhoorn:
    4 juni 2022
    Hoi Loek, toevallig stond ik in 2000 ook op de camping in St. Quentin met slecht weer. Binnenkort kom je door Compiegne met een kerk met St Jacobs schelpen en Chartres met uiteraard de kathedraal met een flinke klim om er te komen, een mooie plaats waar veel te zien is en een goede camping municipal. (Toen en later een keer op vakantie).
    Bij het bureau van de kathedraal werd mij gevraagd of ik een overnachtingsplaats had, maar ik kwam net van de camping af en ging weer verder met de reis.
    Goede reis verder.
  4. Loek Hendriks:
    4 juni 2022
    Bedankt voor de tips. Ook leuk om het aanbod te bekijken. De route is hier en daar pittig maar kleine stapjes. Vandaag was een voorproefje voor wat betreft de heuvels. 😀
  5. Andries Dijkxhoorn:
    4 juni 2022
    Volgens mij komen er na Chartre wel wat klimmetjes, dus veel schakelen😊
  6. Lizebeth de Klerk:
    5 juni 2022
    Wat een mooie impressie van je reis tot nu toe, Loek. Wat een prachtige, leuke foto's en ontmoetingen. Had nog niet eerder gekeken (had niet gedacht dat je dagelijks iedere etappe zou beschrijven), maar vanaf nu ga ik je volgen! En duimen voor mooi, droog weer! Succes!
  7. Loek Hendriks:
    5 juni 2022
    Bedankt voor je reactie! Ik had er vooraf ook niet zo'n goed beeld van, maar het zorgt ook dat niet alles door elkaar gaat lopen. Je ziet veel en ontmoet heel veel. Het weer is wel iedere keer een verrassing. Globaal genomen zijn de regenmomenten in de avond. Dat is positief. 😀
  8. Ria Blok:
    5 juni 2022
    Dat was toch ff afzien v.w.b het weer en dan ook nog een natte tent. Maar dat had je vast al ongecalculeerd. Slim dat je jezelf een "vrije dag" gunt als voorbereiding op een intensief stuk. Wij hebben trouwens Utrecht 900 jaar stadsrechten meegevierd .
    Met Sharon Dijksma en de band Kensington boven op de ingepakte Dom. Heel bijzonder. Druk maar gezellige ontspannen sfeer. Utrecht is ook leuk.
  9. Loek Hendriks:
    5 juni 2022
    Het bleek prima fietsweer dus ik heb de rustdag maar even gelaten. Mooie tocht van 78,5 km gehad. Leuk dat jullie daar geweest zijn. En Utrecht is een van de mooiste steden!
  10. Ingrid:
    6 juni 2022
    Hé Loek,
    Zijn we elkaar zaterdag min of meer gepasseerd. Wij kwamen terug van onze vakantie in Frankrijk en zijn Cambrai en St. quentin gepasseerd en toevallig net toen ik jouw blog zat te lezen. Mooi gebied daar. Leuk om zo je ervaringen te lezen. Hoop dat je het een beetje droog hebt kunnen houden. Waar wij hebben gezeten in Frankrijk ben ik paar keer het teken van de route tegen gekomen. Maar daar zal je denk ik pas bij de volgende etappe langskomen. Wij zaten net onder Limoges.
  11. Loek Hendriks:
    7 juni 2022
    Hoi Ingrid en Haico, Grappig dat je langs dezelfde steden kwam. Hopelijk hebben jullie een goede vakantie gehad