Dag 5 Tournai - Cambrai 76 km.

3 juni 2022 - Cambrai, Frankrijk

Vanmorgen na het ontbijt de tent ingepakt en alles op de fiets geplaatst. De echte fietsers zijn dan al vertrokken maar het lukt mij ook om 9.00 uur. Vandaag ga ik de Franse grens passeren! Eerst nog een mooie route langs de Schelde en daarna door een landbouwgebied.

20220603_09374720220603_101514

Met uitzicht op de grens nog was gedronken en daarna verder gefietst in Frankrijk door een bosgebied. Na het bosrijke deel werd het gebied weer agrarisch en een mooi merengebied.

20220603_13355820220603_133548

In een van de dorpjes heb ik geluncht met wat ik allemaal nog had. Alles verliep redelijk vlot en na verschillende kleinere stops aan de kant van de weg  kwam Cambrai al in zicht. De camping was snel gevonden en zoals vaker in Frankrijk, zoek maar een plaatsje en eind van de middag kun je je aanmelden. De tent stond snel dus eerst een douche en fietskleding wassen. Tijd om even in het stadje te kijken en wat te drinken. Aldi was om de hoek voor de boodschappen. Een stevig slot om de fiets vast te zetten. Veel bezoekers die met de fiets komen, kent Aldi niet. 😀

20220603_155858

Een restaurant was tegenover de camping dus dat was wel handig.

Zeker toen het later, geheel tegen de verwachting in, ging regenen.

1. Harry:
    3 juni 2022
    Mooie stad Cambrai, 👍👏en heb je de route langs de Schelde genomen? Je gaat (fietst) lekker door,
  2. Loek Hendriks:
    3 juni 2022
    Vanaf Tournai volgde ik de Schelde maar bij Cambrai zijn het kanalen die wel aansluiten op de Schelde. Zondag geven ze een hele natte dag. Misschien dan een rustdag met twee overnachtingen in een hotelletje. 😀😃
  3. Harry:
    3 juni 2022
    Zondag rustdag is altijd een goed idee, en met regen op komst ook verstandig. Mocht morgen Saint Quentin het reisdoel zijn, klim dan naar het centrum (echt een klimmetje) en zoek daar een bed. Gezellig centrum met veel restaurantjes om het plein. Pinksterweekend kan wel wat last geven voor het vinden van dat (vrije) bed.
  4. Loek Hendriks:
    3 juni 2022
    Ik had dat on gedachte of nog iets zuidelijker.
  5. Jolanda Lemcke:
    4 juni 2022
    Dat gaat goed zeg!!’
    Leuk om te lezen dat je duidelijk geniet van omgeving en mensen. Wij doen dat ook hier in Ierland. Het maakt het afstand nemen van het leven hiervoor een stuk gemakkelijker.
    Goede voortzetting!
  6. Loek Hendriks:
    4 juni 2022
    Dank en inderdaad, je bent was meer met letterlijk afstand nemen bezig.
    Jullie ook een fijne tijd in Ierland.