DAG 8 - DEEL 2 VILLANDRAUT - LESPERON 93,5 KM

28 augustus 2022 - Lesperon, Frankrijk

Vandaag vroeg opgestaan omdat er een lange fietstocht gepland stond. Om 7.00 uur was het licht. Het was wel vochtig van de dauw. Ook nog even ontbeten en rond 8.00 uur op pad. Wel even via een winkel, omdat deze op zondagmiddag gesloten zijn.

De route kende in het eerste deel mooie fietspaden maar later werden het gewoon D-wegen. Soms iets drukker maar meestal viel het mee.

Onderweg kwam ik nog een zwartgeblakert deel tegen  verder viel het wel mee.

20220828_101837

Bij het plaatsje Saint Symphonen heb ik nog wat te drinken kunnen halen en de bidons te vullen maar verder was er geen mogelijkheid.

In Sabras heb ik een stop gehouden en het dorpskerkje bekeken.

20220828_123116

De route was helaas erg eentonig!

Rond 15.30 uur kwam ik bij de camping en heb eerst het vocht weer op peil gebracht. Daarna de tent neergezet waarbij het een en ander ook eerst moest drogen en vervolgens douchen en fietskleding wassen.

20220828_182009

Je hebt klein, kleiner en kleinst!

Daarna was er tijd voor het zwembad.

20220828_160620

Je hebt groot,  groter een grootst!

In de avond op de camping gegeteenmet wijn

20220828_201958

en alle app, mail en blog- activiteiten bijgewerkt.

1. Jolanda Lemcke:
    28 augustus 2022
    Doe voorzichtig!
    We volgen je en ik mag zeggen: respect!!!
    Eentonige tochten duren lang!
  2. Loek Hendriks:
    29 augustus 2022
    Bedankt! Vandaag wil ik naar Dax en rustig bekijken. Ik ben nu 3 km van de route af. Vast weer meer afwisseling.
  3. Rob Buijs:
    29 augustus 2022
    Hoi Loek, met veel plezier lees ik je blog en bewonder je dat je dit doet, fietsen lijkt me wel leuk maar camping enzo minder. Maar je beleeft veel en ook intens. Gonnie en ik wensen jullie een mooie maar bovenal veilige reis toe in goed fietsweer.
  4. Loek Hendriks:
    30 augustus 2022
    Dank voor jullie leuke reactie. Ik snap de camping hoor. Nu is het handig omdat je afstanden slecht kunt inplannen. Een camping kan handig zijn. Ik ontmoet veel andere reizigers.
  5. Ria Blok:
    29 augustus 2022
    Dat was een lange afstand fietsen vandaag. En zonder Pim.Gelukkig was er toch nog een kerkje te bezoeken. Je hebt er trouwens al heel wat gezien. Maar ik lees ook dat je afwisseling belangrijk vindt. Ik wens je goede wegen toe, de fietspaden meer naar het zuiden toe zullen wel minder worden . Ik bewonder je. En geniet van de blog
  6. Loek Hendriks:
    30 augustus 2022
    Met Pim was fantastisch! Intussen weer zeer afwisselend. Blog loopt achter door wifi- gebrek.
  7. Frans Kietselaer:
    30 augustus 2022
    Hoi Loek, ben wel een beetje jaloers opjou met je geweldige fiets ervaringen. Het lijkt net of Frankrijk een groot museum is met allemaal mooie kerken en poorten. Ook de maaltijden zien er geweldig uit!
    Fijn om je ervaringen te lezen.
    Je conditie lijkt goed op orde voorde Pyreneeën.
  8. Loek Hendriks:
    30 augustus 2022
    Ik denk ook dat het op veel vlakken bij jou zou passen. Inderdaad is er ongelooflijk veel historie te zien en steeds meer in het kader van pelgrims. Morgen ga ik echt een stuk om hoog en woensdag de col. Het zal blijken! 😁😁