DAG 7 - DEEL 2 BORDEAUX/LANGON - VILLANDRAUT 25 KM

27 augustus 2022 - Villandraut, Frankrijk

Vandaag het afscheid van Pim. Mijn trein zou 11.33 uur vertrekken naar Langon. Deze keuze is bedoeld om het risicogebied te vermijden. Delen zijn afgesloten of worden sterk ontraden.

Het hotel ligt tegenover het station zodat we nog rustig koffie konden drinken tot het zover was. De fiets op het juiste perron werd nog wat sjouwwerk en trein stond ruim van tevoren klaar.

Pim had een late uitcheck en kon nog rustig aan doen voor zijn vertrek.

20220827_112025

In Langon eerst wat brood gekocht en wat gedronken en vervolgens op pad gegaan aan de hand van een eigen route. Prachtig door een bosrijke omgeving en soms de druivenvelden. Onderweg nog even geluncht.

20220827_132511

Het werd een kleine tocht omdat ik laat ben gestart en de temperatuur hard zou oplopen.

Verderop bleek een deel door het mulle zand te gaan en ben ik omgekeerd om een andere route te nemen.

In Villandraut was een kleine camping en dat werd de bestemming. Aangekomen tent neergezet en vervolgens wat verkoeling in het zwembad gezocht en daarna het terras opgezocht.

20220827_163019

EInd van de middag nog even in het plaatsje geweest om te kijken naar een supermarkt. Morgen wil ik redelijk vroeg op pad omdat het in de middag erg warm gast worden.

Er was nog een oud kasteel te zien. Bestaande vooral uit de oude muren en torens.

20220827_184403

Uiteindelijk op de camping gegeten. Behoorlijk druk omdat een Franse afdeling van de eendenclub een feestje had. Het restaurant werd zeer goed bezocht! 😳🚕🚕

20220827_18383620220827_183908

1. Ingrid:
    28 augustus 2022
    Wel mooi al die eendjes.
  2. Loek Hendriks:
    28 augustus 2022
    Was extra grappig omdat we vrienden hebben die vaker met hun eend op dat soort bijeenkomsten zijn geweest. Dit was een kleine versie.🚙
  3. Harry:
    28 augustus 2022
    Mooie vorderingen. Wij waren daar (Langon en Villandraut) in 2019. Hopelijk heb je de brandgebieden nu achter de rug. Fietsen is daar erg fijn. Mooie fietspaden en lekker vlak!😜. Op naar Saint Jean Pied de Port. Succes!
  4. Loek Hendriks:
    28 augustus 2022
    In dat gedeelte mooie fietspaden maar meer zuiderlijl minder.
  5. Andries Dijkxhoorn:
    28 augustus 2022
    Voor het eerst in je nieuwe tent, een zwembad , een feest met al die 2CV’s, en als afsluiting eten in het restaurant. Zo ga je de eindbestemming wel halen😊. Goede reis verder, met de oorspronkelijke route.
  6. Loek Hendriks:
    Klein licht tentje
    Wel minder mogelijkheden om spullen in de tent mee te nemen.
  7. Anja:
    28 augustus 2022
    Dag Loek, zwembad, lunch.
    Zijn dat activiteiten voor een pelgrim? Wanneer zie ik je in een kerk bij een kaarsje in een contemplatieve houding? Zal ik dat dan maar aan gaan steken voor je? 😉
    Goede tocht.
    Anja
  8. Loek Hendriks:
    28 augustus 2022
    Je moet je ook bezinnen op fe " wereldse dingen" toch? Ik heb al veel kerken bezocht