DAG 1 - DEEL 2 TOURS - SAINTE-MAURE DE TOURAINE 47 KM

20 augustus 2022 - Sainte-Maure-de-Touraine, Frankrijk

Op 19 augustus vetrokken we om 19.00 uur met de Thalys  vanuit Rotterdam.

IMG-20220819-WA0001

Uitgezwaaid door Tilly gingen we richting Tours. Eerst een vlotte reis naar Parijs waar we na aankomst met de metro naar het vertrekstation gingen. We hadden daarna nog ruim een uur voor de treinreis naar Tours. Prima moment voor een pilsje! 😉🙃

IMG-20220819-WA0004

Rond 23.00 uur weer in de trein en om 1.00 uur aankomst in Tours. Nu nog naar het hotel waarvoor we de toegangscode al telefonisch hadden ontvangen. Met de taxi was dat snel geregeld en iets over 2.00 uur konden we slapen. Allemaal dus uitstekend verlopen. Om 9.00 uur de wekker en opgefrist naar het ontbijt. Ook wel stiekem heeeel erg benieuwd  naar de fiets die ik 2 weken geleden daar had achtergelaten.

Uitchecken en weer een fiets opladen ( heel vertrouwd) en daarna de fiets van Pim ophalen. Ook dat was snel geregeld en op naar het startpunt bij de kathedraal voor een startfoto en toen kon het avontuur beginnen.

20220820_12015920220820_120135

Even wennen maar al snel was het ritme gevonden. Vandaag hoopten we een kort traject van ongeveer 35 km te fietsen. Pim heeft nog even in de kathedraal gekeken maar heeft volgende week ook nog een mogelijkheid. De rit ging in zuidelijke richting over de Cher. Via leuke plaatsjes als St.Avertin, Veigne

20220820_140013

20220820_130310

20220820_14071420220820_140725​​​​​​​​​​​​​​naar Ste. Catherine de Fierbois. Hier zou een gite zijn maar was niet meer voor bezoekers beschikbaar. Dus naar een volgend stadje Ste. Maure de Touraine. Onderweg bij een camping gekeken of ze huisjes hadden maar dat was allemaal vol. IMG-20220820-WA0006De b&b bleek een annulering te hebben en dat is het dus geworden. De bestellingen voor het ontbijt werden directgeregeld. Straks nog een leuk restaurantje en dan is het compleet. Morgen maken we er een meer serieuze fietstocht van en hopen we in Poirtiers te komen. 😁🚴‍♂️🚴‍♂️

Uiteindelijk werd de fietstocht dus wat langer dan gepland.

1. Wim:
    20 augustus 2022
    Mooie eerste dag, geniet van de trip en het samen zijn👍
  2. Loek Hendriks:
    20 augustus 2022
    Het was een mooie soepel lopende dag. Dat gaat vast ook wel eens anders worden, denk ik! 😀😀
  3. Harry:
    21 augustus 2022
    Na dag 1 al aangekomen in de hoofdstad van de geitekaas! En meer kilometers dan verwacht. Gelukkig dat het met de fiets goed is gegaan, en nu veel succes op jullie tocht.
  4. Loek Hendriks:
    22 augustus 2022
    Ja, het ging best heel goed!
  5. Ria Blok:
    21 augustus 2022
    Een goed begin voor jullie. Dat geeft ook een goed gevoel. Wij zijn via D wegen door Frankrijk gereden. Door prachtige stille gebieden. Op de fiets moet dat fantastisch zijn. Maar voor ons waren de heuvels geen bezwaar. Voor jullie veel genieten toegewenst en sterkte bij beklimmingen . Die zullen jullie nu vaker op je weg tegen komen . Dappere dodoos.