Bijzondere ontmoetingen 1

1 juni 2022 - Denderwindeke, België

Tijdens het reizen kom je veel verschillende mensen tegen. Soms met een bijzonder verhaal of een overeenkomst. Hier een aantal voorbeelden.

1 - DOCENT AVANSE HOGESCHOOL IN BREDA

Bij de aanrijdingen naar het centrum sprak deze meneer mij aan over de bestemming van de reis. Hij had het zelf een aantal jaren geleden ook gedaan en was helemaal verbaasd omdat hij precies dezelfde fiets had gebruikt. Dan te bedenken dat de fiets uit 1988 komt. Bijzonder toch? 😀 Hij gebruikte nu een E-fiets voor woon-werkverkeer met 20 km per rit. Nog verschillende ervaringen uitgewisseld en toen was hij op zijn werk en ik van de route af.

2 - OVERNACHTING IN LIER

De eigenaar bleek een Peruaanse dame te zijn. Met mijn bezoek aan Peru in 2019 was er dus veel gespreksstof. De volgende morgen zou het gehele gesprek in het Spaans gevoerd worden. Niet alles lukte maar was erg leuk. Alleen praten ze dan zo snel! 😀

Bij vertrek kreeg ik eigen gebakken koek met een vulling van "dulce de leche" en "causa con huevo y tuna".

20220601_102549

20220601_131949

3 - EEN DUITS STEL IN MECHELEN

Omdat even wat regende ging ik schuilen onder een luifel. Vlak daarna kwamen twee andere fietsers en raakten we aan de praat. Zij fietsten een week en hadden nu een dagrit. Ze waren erg benieuwd hoe ik reisde en hoe ik de overnachtingen regelde. Uitleg over mijn rit naar Santiago en o.a. het gebruikmaken van adressen van "vrienden op de fiets". Een erg leuk gesprek.

1. Ria Blok:
    1 juni 2022
    Van Ninove heb ik nog nooit gehoord. Zoeken we op. Wat een leuke ontmoetingen heb je. En Peru kwam ook nog ff voorbij. Dat mooie t-shirt zal je zeker door lastige momenten helpen. Trappen,genieten en succes .
  2. Frans Kietselaer:
    2 juni 2022
    Top Loek die ontmoetingen, de reden om alleen te fietsen. Leuk om je ervaringen te lezen. Mooie reis verder! Groet Frans
  3. Loek Hendriks:
    3 juni 2022
    Ja, mensen spreken je makkelijk aan als je alleen bent. Dan ontstaan soms verrassende gesprekken. 😀