Dag 3 Lier - Ninove (Meerbeke) 78,5 km

1 juni 2022 - Denderwindeke, België

Vanmorgen rond 8.30 uur stond het ontbijt klaar. Afspraak was dat we het gehele gesprek in het Spaans zouden doen. (In een apart verslag " Bijzondere ontmoetingen is dit toegelicht") Na het ontbijt alles gereed gemaakt voor vertrek en kreeg nog een Peruaanse koek en lunch mee. Vanuit Lier vervolgde ik de weg langs het Netekanaal. Bij Duffel een koffiestop en het gebakje gegeten.

Daarna richting Mechelen. Dwars door de prachtige stad en een uitgebreide stop op de Grote Markt. Eerst de Sint-Romboutskathedraal bekeken en ook kort vanbinnen. Geen stempelmogelijkheid maar daarna bij het toeristenbureau lukte het wel. Nog een koffie op het terras en telkens roept de bepakte fiets vragen op.

20220601_11253120220601_11260420220601_113211

De fiets stond pal voor een etalage met een grappig T-shirt. Fiets kon even binnen staan, passen en weer naar buiten. Een korte bui kon ik even onder de vele luifels afwachten en nu weer verder.

20220601_120350

Verderop een stop voor mijn bijzondere Peruaanse lunch. Was uitstekend!

Het volgende deel van de route was over een heel lang en prima fietspad door het groen. Bij de meeste wegoversteekplaatsen was het mooi geregeld dat fietsers voorrang hadden. Luxe hoor!

Wel diverse wegversperringen gehad en bij Aalst waren diverse aanpassingen die niet met de route overeen kwamen. Daarna richting einddoel en dat was over een mooi jaagpad langs de rivier de Dender.

20220601_160147

In de buurt van Ninove was het nog een mooie klim naar de logeerplek.

Een pittige tocht en blij dat ik voor de zekerheid wat eten had gekocht, omdat er geen restaurants in de buurt waren. 2x 5,5 km naar Ninove had ik ook niet leuk gevonden! 😀

1. Dick:
    Hou vol
  2. Loek Hendriks:
    Derde dag is best lastig. 😀😃 Hopelijk steeds beter. Heb je nog tips? 😀
  3. Dick:
    1 juni 2022
    Goed blijven eten en drinken (geen wijn 😂😂😂) en blijven verbazen en genieten😇
  4. Harry:
    1 juni 2022
    Helemaal net Dick eens, blijven eten en drinken is belangrijk, anders komt de man met de hamer. Maar een biertje of wijntje na de prestatie van de dag moet zeker kunnen. Weer een mooie dag Loek, en een beetje regen is niet echt erg.
  5. Andries Dijkxhoorn:
    2 juni 2022
    Hoi Loek, goed om te lezen dat geniet. De ontmoetingen met anderen heb je vaak als je alleen fietst. Leuk dat je bij Annemieke hebt overnacht (had ik eigenlijk wel verwacht omdat de route via Breda gaat en ze heel gastvrij is😊)
    Mooie route langs de Mark en Dender.
    Ik kijk weer uit naar je nieuwe belevenissen, goede reis verder.