Dag 2 Breda - Lier 82 km

31 mei 2022 - Lier, België

Vanmorgen rond 9.15 uur vertrokken! Eerst naar het centrum om de route weer op te pakken. De gpx-route werkt erg soepel met een afgebakend traject. Nu met het tweede traject gestart wat tot Doornik(Tournai) loopt. Vanuit het centrum van Breda volgt het de route van de beek Mark. Mooi weer geeft mooie plaatjes.

20220531_100240

20220531_105028

Dat loopt door tot het plaatsje Meer in België. Door de grenspaal was het duidelijk dat ik in België was. In Rijkevorsel nog een grotere stop gemaakt. Daarna werd het bewolkter en soms een klein spatje miezer. Diverse tussenstops voor het bekijken van een stuw, een klein kapelletje of andere bezienswaardigheden.

Uiteindelijk kwam ik na 82 km op het Grote Marktplein in Lier. Prachtig weer en tijd voor een pilsje. Lier is een klein stadje met een mooi historisch centrum.

20220531_16020820220531_163030

Het oude stadhuis, waarvan de eerste delen uit 1367 zijn, heeft verschillende functies gehad.

Het logeeradres van "vrienden op de fiets" lag in een zijstraat die op de Grote Markt uit kwam en in enkele minuten was ik op de bestemming.

20220531_184715

Mooi resultaat met 82 km in de benen. Eerst een douche en de fietsbroek schoon/fris. Eten bij een Italiaan om de hoek was een mooie afsluiting!

1. Jos:
    31 mei 2022
    Mooi stukje langs De Mark. Gaat lekker zo!